Pentru ca mi-am propus sa scriu despre tot ce-mi consuma timpul și energia inutil, astăzi o sa scriu despre migrarea automata ( decisă de ING) din serviciul HomeBank către ING Business.
Totul a început frumos, cu mail de informare, au urmat niște sms-uri de atenționare ca în data X la ora Y se va face migrarea etc.
Si a venit momentul trecerii, cu o zi înainte am primit sms-ul de mai jos:
Ca un cetățean model am deschis link-ul sugerat sa mă informez
La momentul scrierii acestui articol, ar trebui sa fiu migrat și fericit dar mai ales funcțional. Guess what?
ING strikes again ..n-am primit nici sms-ul cu utilizatorul, nici mail-ul cu parola inițială.
…si uite acum treaba mea iar sta în loc din cauza băncii.
Fi-v-ar Rușine!
Later edit 3 martie:
Geniile din ING s-au gândit din punct de vedere confort… ca securitatea nu e importanta să-mi unească cele 2 conturi fără sa mă întrebe dacă îmi doresc asta sau dacă este oportun; am aflat asta sunând la ei pentru ca din 25 feb și pana azi, 3 martie tăierea accesului la fonduri proprii nu este considerată urgență.
Motivele pentru care ar fi trebuit sa fiu întrebat dacă aleg comfort sau siguranță:
- dacă compromit un cont, cineva obține acces la fondurile a 2 sau mai multe companii ( măcar de schimbarea între profile avea și o autentificare acolo .. )
- poate firma este în proces de vânzare, practic cumpărătorul ori nu are acces la conturile ING ori are și la ce a cumpărat și la ce nu a cumparat
- poate o firma are mai multi asociați, cealaltă nu și informațiile financiare ar trebui sa fie confidențiale
…si câte alte situații pot apărea … mi se pare foarte prost sa trimiți sms și mail-uri în care sa mă informezi ca urmează sa primesc sms cu utilizator și mail cu parola inițială ( asta e corect dpdv securitate ) după care fără nicio alta notificare sa unești conturile.